lauantai 14. toukokuuta 2011

KRIIK, KRIIIK, KRIIIK! Ameriikkalaiset osaavat palvelun jalon taidon

KRIIIIIIIK, KRIIIIIIIK, KRIIIIIK. Narina Bike Fridaysta alkoi kuulua 13.4 työmatkalla. Luulin, että ääni tulee kuivista taittonivelistä. Laitoin vaseliinia niveliin ja kiristelin ruuvit, kammet, satulan jne. Seuraavana päivänä pitkän lenkin aikana jokaisen nousun aikana: KRIIIIK, KRIIIIK, KRIIIIK. Vika ei voinut olla kuivassa taittonivelessä. 

Halkeama takahaarukan kiinnityskohdassa

Illalla tutkin rungon taskulampun kanssa. Ja kas kas, takakolmion kiinnityskohdasta kummaltakin puolelta löytyy ohuen ohuet halkeamat maalissa. Otan halkeamista kuvan ja lähetän viestin Bike Fridaylle. Viestiin vastataan seuraavana päivänä. Viestissä kiitetään kuvasta ja luvataan ottaa yhteyttä pikaisesti. Aamulla sähköpostissa on viesti, jossa minulle luvataan uusi ”main frame” ja arvioitu lähetyspäivä oli 22.4.
Lähetys lähtee lopulta 25.4 ja on käynyt oven takana 3.5. Tämän jälkeen alkaa leikki FedExin kanssa: soitan välittömästi Suomen toimistoon. Jonotan 2 h. Ei vastata. Lähetän sähköpostia ja siihen vastataan 2 minuutin sisällä. OK. Vaihdan toimitusosoitteeksi Elinan työpaikan. Hyvä, paketti on varmaan minulla keskiviikkona tai torstaina. Perjantai ja ei pakettia ei kuulu. Soitana uudestaan FedExille ja sieltä luvataan selvittää asia ja soittaa takaisn. Soittoa ei kuulu. Soitan uudestaan maanantaina ja luvataan uudelleen soittaa. Tiistaina toimittaja soittaa, että olenko paikalla, sillä pakettia ollaan toimittamassa Hyvinkään Fennian toimistoon. Siis minne? Yritys on oikea, mutta kaupunki on väärä. Kuriiri lupaa lähettää paketin uudelleen lajitteluun. Lopulta paketti saapuu torstaina 12.5. Vantaalta Hyvinkäälle on ilmeisesti yhtä pitkä matka kuin Portlandista Vantaalle.


Bike Friday toimi juuri kuin on mainostanutkin: pyörän heiltä hankkinutta ei jätetä pulaan. Minun ei tarvinnut lähettää runkoa tutkittavaksi, kuva riitti. He lähettivät uuden rungon nopeasti. Tämä on itseasiassa toinen samankaltainen kokemus pienen retkipyöräilyyn keskittyneen yrityksen palvelusta. Viime vuonna kovalla kohtelulla olleista Arkelin laukuista meni pussiosat rikki. Sähköposti ja valokuva myöhemmin, uudet pussit olivat jo matkalla Suomeen. Tulevaisuudessakin tulen tukemaan pieniä amerikkalaisia yrityksiä, jotka ovat ylpeitä tuotteistaan. He osaavat asikaspalvelun jalon taidon ja ymmärtävät, että tyytyväinen asiakas on paras mainos niché-tuotteille.
Etu- ja takahaarukka sekä satulatolppa kiinnitettynä uudessa rungossa.


Uusi runko on täsmälleen samanlainen kuin entinen. Asennus sujui ilman ongelmia. Lyhyen testilenkin ja voimakkaan satulan painamisen perusteella ikävä narina on hävinnyt. Toivottavasti lopullisesti.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti